Atelierul poate avea o durată totală de minim 120 minute, maxim 240 minute. Recomandat: 180 minute. :)
!!! Dacă va fi cazul, în funcție de vârsta participanților, trainerii, vor putea selecta pentru joc cardurile cu dificultate mai redusă sau mai ridicată, din toate categoriile.
Înainte de a începe simularea propriu-zisă, setați regulile referitoare la lucrul împreună, modalitatea de comunicare în grupul retrâns și în echipa extinsă etc.
Pentru început, înainte de prima rundă, rezervați-vă un timp pentru ca fiecare echipă să inventarieze materialele grupului și seta board-urile. Rugați-i să nu scrie pe materiale, să nu le îndoaie, să nu pună sticle/pahare de apă sau farfurii cu alimente pe boards sau carduri etc. Vă rog, căutați să aveți grijă să nu le deterioreze.
Sesiunea de debriefing, este important să fie bine facilitată. Scopul este de a ilustra cât mai acurat comportamentele financiare dovedite de participanți pe parcursul simulării. Lansați-le întrebări deschise la care să poată răspunde (pentru a învăța din ceea ce au observat retrospectiv, dar și din propriile idei verbalizate. Totodată, oferiți-le exemple concrete din realitatea recentă (din atelier) care sunt relevante și (ne)aliniate cu conceptele financiare cu care au lucrat în sesiune etc.
Pentru a vă pregăti temeinic pe subiect, vă rog să citiți cu maxim interes, mai ales informațiile existente pe cardurile mov [Știai că…] și cardurile albastru închis [ Trebuie să știi]. În plus, vă recomand să treceți prin întrebări și pentru a vă verifica personal nivelul de cunoaștere a subiectelor, dar mai ales pentru a vă ancora noțiunile fundamentale în memorie, pentru sesiunea de debriefing.
Așadar, este esențial să purtați un dialog deschis cu participanții, cu scopul de a-i ajuta să conștientizeze importanța noțiunilor pe care le-au aflat în simulare și cum acestea pot fi puse în practica zilnică.
Exemplificați cât de aliniate sau contradictorii sunt ideile și comportamentele dovedite de ei în simulare față de principiile fundamentale ale educației financiare timpurii.
!!! Nu uitați să le dați la final, matricea Hess pentru a putea completa procesul de reflecție personală, dar și pentru a se gândi la viitor în termeni de (re)configurare a planului financiar propriu, indiferent de practicile observate/existente în familiile din care tinerii provin.
Carduri mov [Știai că…]: aceste carduri conțin sfaturi financiare utile atât în simulare pentru a învăța, cât mai ales, de utilizat, în realitatea cotidiană.
Carduri bleu [Q&A ABCD]: aceste carduri au 1 enunț, 4 variante de răspuns și un singur răspuns corect.
Carduri vernil [Q&A A/F]: aceste carduri au 1 enunț și 2 variante de răspuns/verdict: Adevărat sau Fals.
Carduri portocalii [Studii de caz]:
Carduri albastru închis [Trebuie să știi]:
Carduri [Evenimente Financiare Nevoi și Dorințe]: aceste carduri conțin evenimente neprevăzute, nevoi și dorințe care pot avea impact asupra sănătății financiare personale sau a familiei.
Carduri [Instrumente Financiare]: acestea conțin diferite
Carduri [Răspunsuri Corecte]: aceste carduri conțin răspunsurile corecte la întrebările [Q&A ABCD], [Q&A A/F] și [Studii de caz].
Carduri [Instrucțiuni]
Planșa [Teamboard]: aceasta reprezintă spațiul din mijlocul mesei, pe care veți plasa cardurile și pe care veți deplasa pionii, în funcție de deciziile financiare pe care le veți lua.
Planșa [Portofoliu Personal]: acesta reprezintă spațiul personal în care vă veți plasa cardurile de portofoliu aflate în concordanță cu deciziile și alegerile financiare pe care le veți face.
Planșa [Alegeri Financiare]: aceasta este reprezentarea vizuală a bugetului personal.
La încheiere exercițiului, efectuați inventarul materialelor de livrare și completați documentul de mai jos.
Recomandarea mea este să-i rugați pe participanți să grupeze materialele și să le pună înapoi în pungulițe și saculeț.
Alte materiale necesare fiecărei echipe
6 carnețele sticky notes pentru a-și nota diferite informații în rundă
6 creioane
!!! La finalul atelierului, tinerii își pot lua acasă handout-ul [Alegeri Personale]. În cazul în care, la finalul atelierului participanții au rămas cu Pendo în bugetul personal, le vom putea oferi suma respectivă, dar nu mai mult de maximum 1.200 Pendo/participant. Dacă totuși vor exista situații în care unii participanți au în cash sume mai mari, iar alții n-au deloc (înregistrând cash flow negativ) în cadrul aceleiași echipe, puteți distribui corespunzător suma disponibilă în valoare de 7.200 Pendo (aferentă unei echipe de 6 participanți) celor cu cash flow pozitiv.